Selasa, 9 September 2014

Rip Yokohama

Dicatat oleh iydaRyanT di 1:39 PG
Hai.... 


Hai tangan abg kacak...! 


Kontrobesi punya tajuk apala... mau mintak maaf aku dah lama x update blog bukannya ada orang kesah pun... iyer dok? 


Ok lets start our fairytale story.. Yokohama NS40 tau x korang benda apakah itu? Rasanya lelaki confirmed tau. Yup that is battery kereta. Aku guna bateri yang free maintenance.. kata kwn super duper baik aku, bateri ni kinda suits me yg x reti check air bateri bagai... aku tau start engine tunggu sampai panas then gerak, isi minyak and sampai masa hantar p servis ngehee... 


Yang aku ingat bateri ni beli tahun lepas masa bulan puasa dengan harga RM190. Tengok resit x bertarikh sebab konon boleh claim warranty anytime. Tahla... sebab x menyempat aku sampai ke kedai tu kereta dah x hidup langsung.. langsung ok!! jarak 300m kena jumping start 5x.

Sekarang dah ganti dengan bateri basah brand Ohayo harga RM160. Merayau berjalan kaki aku bertiga mencarik kedai bateri di tengah2 hari haihh.... Basah lencun ketiak baju aku erkk!!

Aku adala jugak mintak tolong dekat Google 'eh ko tolong carik kan aku review pasal brand ni' sampai sekarang Google x bagi aku jawapan. Brand ni baru buat sehari sebelum aku beli bateri ni kot. Tak dok review langsung.


Korang girl if nak pilih bateri, bateri kering a.k.a free maintenance sangat recommended sbb x payah check air bateri, tapi tu la kena jaga elok2. Make sure wire + - dekat bateri tu dipasang ketat. If longgar jangan dibiar kang jadi mcm bateri aku umur x baligh lagi dah condemn. Dah la jalan Merotai-Tawau ni banyak kolam ikan tengah jalan erkkk.. 

Ok guys see YA :)





  

0 ulasan:

Catat Ulasan

Blogroll

 

Blog 4221P Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos